• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Веселі нотки

Музика в житті малюків



/Files/images/imagesоо.jpg

У дитини одним із перших формується слуховий аналізатор, тож музика найраніше серед усіх видів мистецтв стає доступною для сприйняття дитини. Приємні, злагоджені звуки потрібні для гармоніцного фізичного та інтелектуального розвитку дитини і у лоні матері, і після народження. Вони сприятливо діють на настрій дитини, викликають у неї відчуття задоволення.
Медики стверджують, що нестача у житті сучасних дітей благодатних звуків викликає хвороби. Дзюркіт струмка, шелест листя, щебетання птахів та багато інших звуків, серед яких людина жила впродовж тисячоліть, сьогодні змінилися на гул реактивних літаків, гуркотіння автомобілів та побутової техніки. Дитина частіше чує постріли, лайливі слова, зойки жаху з телевізору, ніж ніжний спів матері. Прикро, але батьки зазвичай не надають цьому значення, вони просто не знають, що благодатні звуки природи та музики мають величезний вплив на організм на фізіологічному рівні.
Доведено, що музика може заспокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорювати чи уповільнювати роботу серця та дихання, нормалізувати артеріальний тиск, підвищувати рівень ендорфіну (речовини, яка виробляється в мозку і сприяє підвищенню життєвого тонусу людини, усуненню больового синдрому), регулювати температуру тіла, активізувати імунітет, стимулювати вироблення гормонів, що блокують стрес./Files/images/images (5).jpg
Музика має потужний психологічний вплив на людину. З огляду на це важливо звегнути увагу, яку музику слухають батьки та їхні діти. Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину – і дорослого, і дитину – стану врівноваженості, спокою, а за певних умов, наприклад, на рок – концертах, спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперактивним, розгальмованим дітям зі слабким контролем – вона підсилює негативні прояви у їхній повединці.
Спокійна музика дарує відчуття радості, любові; здатна гармонізувати емоційний стан і дорослого, і маленького слухача. Таку музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже у ліжко, батьки можуть увімкнути спокійну, тиху, мелодійну, м`яку музику та попросити дитину заплющити очі, уявити себе у лісі, на березі моря, у саду або в будь – якому іншому місці, яке викликає позитивні емоції. Потрібно звернути увагу дитини на те, як розслабляється і вадпочиває кожна частина її тіла.
/Files/images/images (4).jpg Інтонація мовлення людини також надзвичайно потужно впливає на свідомість: і того, хто сприймає це мовлення, і того , хто, власне, говорить.
Внутрішній стан, думки, ставлення до світу ми втілюємо в інтонації свого мовлення. А те, що ми говоримо, і як це вимовляємо відповідно накладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціплення. Постійно роздратований, незадоволений голос породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не цінують як особистість. Натомість навіть відмова, виголошена дитині спокійним, м`яким, немов співчуваючим голосом, допомогає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.
Усі чинники, про які йшлося, певною мірою впливають на розвиток власне музичних здібностей. Батькам слід знати, що музичні здібності у дитини можуть виявитися дуже рано, проте якщо ви не помічаєте особливих проявів – однозначні висновки про їх відсутність теж не варто робити. Лише систематична турбота батьків про прилучення дитини до музики зможуть закласти в ній « ядро» музичності. Для цього батькам потрібно набратися терпіння. Радимо приділяти музичному розвитку дитини хоча б 3 – 5 хвилин на день, і результат не забариться.
Нагадуємо про те, що найважливіше завдання для дорослих – навчити дитину уважно слухати музику. Окрім того, потрібно дбати й про розвиток у дитини співочих навичок, уміння ритмічно рухатися під музику.
Більшість батьків не мають музичної освіти, та це й не обов`язково. Достатньо вміти чисто співати, правильно інтонувати мелодії, виразно виконувати танцювальні рухи. Вдома можна повторювати репертуар, з яким дитину ознайомлюють у дитячому садку. Крім того, на домашніх музичних заняттях є можливість ознайомлювати дітей з новими музичними творами, які знають батьки. Але потрібно зважити на те, що ці твори мають бути зрозумілими дітям.
Дитина дуже емоційно реагує на голос і рухи своїх батьків, із задоволенням наслідує їх. Збагатити уяву дитини про звукову палітру музики допоможуть також різноманітні музичні інструменти (бубон, барабан, трикутник). З часом батьки зможуть укомплектувати оригінальний домашній оркестр із простих музичних інструментів; влаштувати імпровізований виступ такого оркестру перед гостями та родичами, або навіть залучити і їх до спільного музикування. Така творчість принесе неабияке задоволення насамперед дитині.
Усі батьки хочуть угледіти у своїй дитині хоча б маленький паросток майбутньої талановитої особистості. Крім того, усі хочуть бачити свою дитину доброю, чуйною, такою, що розуміє і цінує красу навколишнього світу. Ці чудові людські риси можна виховати за допомогою мистецтва. Також радимо батькам не втрачати дорогоцінного часу і почати сіяти зернини творчості у своїх дітях уже з раннього віку. З музикою робити це – суцільне задоволення!

/Files/images/99333398_31e60b5d2749.gif

Роль родини в музичному розвитку дитини



/Files/images/1.jpgПри народженні кожна дитина має тонкий музичний слух і добре відчуття ритму. Втім, якщо ці здібності не розвивати, з часом вони згасають. На думку дослідників, саме завдяки музичному слуху та відчуттю ритму малюки здатні сприймати мовлення людей. Із суцільної мішанини звуків вони з часом починають виокремлювати слова, упізнаючи їхні ритмічні схеми. Усього за кілька місяців у пам`яті малюків накопичується сотні слів: ритмічно – звуковисотно – інтонаційно організованих звукових елементів.

Малюки ростуть, йдуть до дитячого садка. У цей час розвивати їхні розумові здібності, збагачувати палітру емоційності, зміцнювати духовне та психічне здоров`я та навіть формувати теплі, довірливі стосунки з однолітками, педагогами та батьками можна за допомогою свідомого навчання музики. /Files/images/logor.jpgОтже , батьки мають спонукати своїх дітей до музичної творчості, брати разом з ними участь у різних творчих заходах, влаштовувати родинні свята, вечори розваг, створювати імпровізовані оркестри. Якщо дитина захотіла влаштувати самодіяльний концерт удома – батькам варто натхненно підтримати цю ідею.

Родинні свята узагалі мають велику силу. День Матері, День Батька, Дні народження, які супроводжуються піснями, танками, віршами, не лише згуртовують родину, а й допомогають сформувати у дитини ціннісні поняття, розкривати її творчі здібності. Батькам слід прищеплювати своїм дітям любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до ветеранів війни, літніх людей, співчуття до людей з обмеженими можливостями. А музика у цьому допомогатиме.

Ми пропонуємо батькам відвідувати разом з дитиною концерти, театральні вистави, переглядати дитячі телепередачі, які сприяють наповненню духовного світу дитини, розширенню її світогляду, ознайомленню з традиціями, святами, казками українського народу. Збагатити дітей музичними враженнями допоможуть, зокрема, такі телепередачі, як « Крок до зірок», « Срібний апельсин», « Уроки тітоньки Сови», « Веселі нотки».Проте найліпшим прикладом для своїх дітей є самі батьки. Вони є основним джерелом звідки дитина бере зерна істини.

/Files/images/479.jpg Музика має великий вплив на формування свідомості дитини, її духовного світу, сприймання навколишнього світу. Будь – яке музичне спілкування з дитиною слід будувати на спільній діяльності, партнерстві, де ведучий – дорослий, а партнер – учасник – дитина.

Любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, створює надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, гармонійного поєднання емоційного і раціонального, духовного життя людини у майбутньому.

Тож завжди, повинні батьки підтримувати свою дитину, допомагати їй розкрити себе, адже, як стверджував Василь Сухомлинський, «... музичне виховання – це не виховання музиканта,а, передусім, виховання людини...»

/Files/images/99333398_31e60b5d2749.gif



Музична терапія, як засіб лікувального та розвивального впливу на людину


Про музикотерапію:

Що таке музика? Кожна людина на це питання відповість по-своєму. Один скаже, що це вид мистецтва, другий, що це-ноти й звуки, третій-мелодії й ритми. І всі будуть праві.

Музика – це вид мистецтва, у якому художні образи втілюються через звуки. А що таке звуки? Звуки – це вібрації, коливання, хвилі певної частоти, енергія певного виду. Звук поширюється в повітрі хвилеподібно, тобто, від мовця в усі сторони розходяться звукові хвилі. Вони змушують вібрувати наші слухові перетинки, і ми, таким чином, уловлюємо звук або імпульс. Мозкові нервові імпульси, які виникають при певних звуках, мають таку ж частоту, як і самі звуки. Наш мозок розрізняє не тільки основні тони звуків, але й обертони – призвуки високих частот.

Кожний з нас здатний розрізняти «гарні» й «погані» звуки. Звуки в навколишнім середовищі оцінюються суб’єктивно, але вплив більшості з них можна зафіксувати й виміряти за допомогою приладів. Ми можемо об’єктивно охарактеризувати їхній вплив на наш настрій, тонус, пульс, мозкові хвилі й травлення. Із цього треба зробити висновок, що вплив звуків на організм по більшій частині не піддається нашому контролю. Якщо воно небажано, єдиний спосіб протистояти йому – відгородитися від самого джерела звуків, а це далеко не завжди можливо. Таким чином, музика впливає на людей і вносить виправлення в постійну вібрацію молекул людського тіла.

Життя в сучасному урбанізованому суспільстві повне фізичних й емоційних стресових факторів, таких, як перенаселення, забруднення навколишнього середовища, шум, радіація, неякісна їжа, різноманітні хімічні добавки, занепокоєння, самітність, занадто велике або маленьке фізичне навантаження, нездужання.

Узяті окремо й всі разом ці стресогенні фактори викликають перенапругу, що починає перешкоджати вільному пливу енергії в тілі, у результаті чого органи перегріваються. Крім того, у бетонних джунглях, у яких ми живемо, мало «живих» місць, які дарує нам природа: лісів, парків, відкритих просторів, поточної води – струмків або рік, які являються джерелом прохолодної енергії, що очищає.

Музикотерапія, допомагає тілу видалити всі бар’єри й упорядкувати заблоковану енергію, направити її у нормальне русло. Таким чином, ми допомагаємо собі, зціляємося. При музикотерапії відбувається одночасний вплив акустичних хвиль, об’єднаних у музичну структуру, на психоемоційну й духовну сферу людини й безпосередньо на поверхню тіла й внутрішні органи. А головне завдання зцілення – об’єднати свідоме й несвідоме у фізичному тілі за допомогою музики й співу.

Ще з стародавності величезне значення приділялося музиці. У кельтів були цілі школи, де готовили бардів – фахівців в області вивчення музики. Вони створювали пісенні заклинання, що володіють величезною сакральною силою, виліковувати або заподіваючи непоправну шкоду. Передавалися такі заклинання тільки гідним і зберігалися в строгому секреті. Піфагор створив навчання про музику сфер і музичний звукоряд, у якому кожній планеті відповідає певна нота, поклав початок музичної психотерапії, як засобу виховання й лікування душі й тіла. Платон вважав, що кращою охороною держави є не армія й не зброя, а музика – проста, скромна, статечна й злагоджена. Китайці ставили музику в ряд з математикою й астрономією. Вчені довели вплив музики на різні системи організму людини: серцево – судинну, нервову, рухову... Дуже важливим були висновки про те, що позитивні емоції, отримані від спілкування з мистецтвом, впливають на психоемоційну напругу, мобілізують резервні сили, стимулюють творчість. Таким чином, використовуючи музикотерапію, лікують багато захворювань і психічні розлади.

Учені, медики й психологи виявили вплив різної музики на організм. Так названа «комерційна музика - попса, хіп-хоп, важка доля, пишеться в низьких частотах. Дослідження показали, що звуки низької частоти роблять негативний вплив на людину. Вони викликають занепад сил і депресію або сприймаються, як загрозливі: наприклад, грім або гуркіт землетрусу, безперервний шум.

Увага! Батьки! Рок –музика сповільнює ріст рослин, після доля – концерту слухачі, що побували на ньому, реагують на природні подразники в 3-5 разів гірше, ніж звичайно. Прослуховування рок – музики викликає виділення так званих стрес – гормонів, які стирають значну частину інформації, що зберігалася у мозку. Повторюваний ритм і низькочастотні коливання бас-гітари сильно впливають на стан спинномозкової рідини, і як наслідок, на функціонування залоз, що реагують секрети гормонів; істотно змінюється рівень інсуліну в крові; основні показники контролю морального гальмування опускаються нижче порога терпимості або цілком нейтралізується.

Під впливом надмірно голосної, ритмічної музики юрба часто стає агресивною. Однак в агресивному середовищі ця музика звична для організму і тому вважається нормою для нього. Взагалі у нашому звичайному повсякденному міському житті з суєтою, шумом, стресами і негативними емоціями ми перебуваємо в діапазоні бета-хвиль (14-20 герц). Більш високі звуки – енергійні, чіткого ритму, помірного темпу впливають на нас благотворно, підвищуючи рівень енергії, як фізичної так і психічної, викликають радість, світлий настрій. Саме тут і вступають у гру гармонійні обертони. Тільки гармонійні обертони здатні вселяти в нас бадьорість і заряджати енергією. Таку музику корисно слухати вранці, заряджаючись бадьорістю й оптимізмом на весь день.

При прослуховуванні класичної, народної, церковної музики, звуків природи ми заспокоюємося, розслабляємося, насичуємося позитивною енергією й емоціями. Адже чим менша звукова хвиля, тим ми більше розслаблені. Для класичної музики характерний ритм тіла, рівний 60 ударам за хвилину, що приводить нас у стан альфа-діапазону (8-13 герц). Це стан спокою й піднесених відчуттів. Таку музику корисно слухати після трудового дня, при утомі й занепаді сил.

Коли ми спимо, медитуємо і творимо (стан натхнення), ми перебуваємо в стані тета-частот (4-7 герц). При глибокій медитації й несвідомому стані виробляються дельта-хвилі (0,5-3 герц).

У цей час музикотерапію використовують у психотерапії, сільському господарстві, торгівлі для лікування багатьох захворювань. Замічено, що заняття музикою, співом в учнів з розумовою відсталістю активізується мислення, формується цілеспрямована діяльність, стійкість уваги, розвивається мовна функція. Застосовуючи музичне мистецтво в різних його сполученнях (з рухами, театральною діяльністю) стосовно дитини із проблемами в розвитку, учені й педагоги помітили, що воно виступає джерелом позитивних переживань дитини, народжує нові творчі потреби й способи їхнього задоволення, забезпечує формування музичної культури й вправляє відхилення в пізнавальній, емоційно-вольовій сфері, створює умови для соціальної адаптації.

Найдужчою по силі, вчені вважають музику И.С.Баха, на другому місці музику В.А.Моцарта й Бетховена. Музика Баха й Генделя, написана в стилі барокко, має розслабляючий ефект, допомагає при вивченні іноземних мов і віршів. Феномен музики Моцарта пояснюють тим, що вібрації його добутків збігаються з вібраціями здорових нейронів кліток. Так у Голландії збільшуються надої молока, використовуючи музику Моцарта, при підготовці до іспитів, студенти швидше засвоюють і запам’ятовують навчальний матеріал, проходять тести. Музика Моцарта і Чайковського сприяє лікуванню хвороб Паркінсона й Альцгейнера.

Дуже корисна так звана музика природи. Звуки моря, шум дощу, голоси дельфінів – заспокоюють; звуки лісу – знижують кров’яний тиск, нормалізують роботу серця; спів птахів – допомагає зібратися з думками, викликає прилив позитивних емоцій. Учені виявили, що спів пташок сприяє росту й розвитку рослин. У Флориді, наприклад, зрошують апельсинові сади, використовуючи музику, що відтворює спів птахів. Такі апельсини солодші, а вітаміну С у них на 121 відсоток більший ніж у звичайних. В Індії стимулюють рисові плантації за допомогою традиційної індійської музики. Продуктивність урожаїв виростає на 25-67 відсотки. В Німеччині така музика є лікувальною й продається в аптеках. В Китаї розроблені диски під назвами «Печінка», «Серце», «Шлунок», де підібрана музика, що благотворно впливає на ці органи. В Канаді струнні оркестри грають на міських площах для зниження кількості аварій. Замічено, що прослуховуючи класичну музику в автомобілі, водій в 15 разів знижує ризик аварійних ситуацій, а прослуховування народної й класичної музики в маршрутках приводить до поліпшення мікроклімату в салоні, різкому зниженню агресії й дратівливості пасажирів.

Дзвонові вібрації мають потужну цілющу силу. В середні століття люди рятували себе від чуми, дзвонячи в церковні дзвони. Звуки дзвона створюють вібрації понад 25 кГц, підвищують імунітет. Середній спектр дзвонових звуків (100-20 кГц), збільшує капілярний кровотік і лимфотік, а низькі звуки дзвона (40-100 кГц) заспокоюють психіку. Це діє на всіх людей, незалежно від їхньої віри. Молитви, звертання до Бога, також викликають певний ефект. Більшість молитов спрямована на оздоровлення організму, сприяє очищенню й лікуванню. Вчені, лікарі виявили вплив класичної музики на стан нашого здоров’я.

Знімає біль, емоційну напругу:

- музика Огинського - полонез «Прощання з Батьківщиною»,

- музика Ф.Листа «Венгерська рапсодія-1»,

- музика Бетховена «Фіделіо»,

- музика Хачатуряна сюїта «Маскарад»,

- музика Дворжака «Юморески»,

- музика Д.Гершвина «Американець в Парижі».

Знімає неврози, дративливість, розчарування:

- музика Гайдна «Симфонія»,

- музика Бетховена «Місячна соната», «Симфонія ля-мінор»,

- музика Баха «Італійський концерт», «Кантата №2»,

- музика Генделя.

Заспокоює, зменшує тривогу й невпевненісь:

- музика Шуберта «Аве Марія»,

- музика Шопена «Мазурка і прелюдії»,

- музика Брамса «Колискова»,

- музика Штрауса «Вальси»,

- музика Дебюссі «Світло місяця»,

-музика Бетховена «Симфонія №6», «Ноктюрн соль-мінор».

Зменшує наркотичну залежнісь від алкоголізму й нікотину:

- музика Шуберта «Аве Марія»,

- музика Бетховена «Місячна соната».

- музика Свиридова «Метелиця»,

- музика Сен- Санса «Лебідь».

Відновлює кров’яний тиск, серцеву діяльність, знімає напруженість у відносинах з іншими людьми:

- музика Шопена «Ноктюрн ре-мінор»,

- музика Мендельсона «Весільний марш»,

- музика Баха «Контата №21», «Концерт ре-мінор для скрипки»,

- музика Бартока «Соната для фортепіано», «Квартет №5»,

- музика Брукнера «Месса ля-мінор».

Лікує бесоння, гастрит:

- музика Гріга сюїта «Пер гюнт»,

- музика Сибеліуса «Сумний вальс»,

- музика Шумана «Грьози»,

- музика Бетховена «Соната №7».

Лікує Епілепсію, поліпшує зір, покращує ріст розумових здібностей у дітей, зменшує суглобні болі, стимулює розумову діяльність:

- музика Моцарта,

- музика Бетховена,

- музика Штрауса.

Лікує хронічну утому:

- музика Гріга «Ранок»,

- музика Мусоргського «Світанок над Москвою-рікою», із опери «Хованщина»,

- музика Романса «Вечірній дзвін».

Прискорює ріст рослин:

- музика Россіні,

- скрипічні сонати Баха.

Піднесення життєвого тонусу, поліпшення самопочуття, настрою:

- музика П.Чайковського «Шоста соната, частина № 3»,

- музика Шопена «Прелюдія №1,опус 28»,

- музика Ф.Лист «Венгерська рапсодія -2»,

- музика Бетховена «Увертюра Єдмонд».

На наш організм впливає не тільки музика, але й спів. Людські голоси є потужнім інструментом, що врівноважує енергетику не тільки тіла, але й будинку. Пісні проникають у застійну енергію будинків й поліпшують її. Тому подбайте, щоб у вас в будинку завжди лунала приємна музика, сміх і панував гарний настрій.

У книзі Д.Годдмєна «Цілющі звуки», розповідається про лікувальний вплив голосу й звуків на організм людини, за допомогою яких можна домогтися резонансу в будь-якій частині тіла. Американський лікар-онколог Гейнор допомагає зцілятися раковим хворим, приписуючи їм проспівування голосних звуків. Це створює позитивну енергію навколо хворого, активізує чакри.

На закінчення хочеться відзначити, що музика - найбезпечніший профілактичний засіб. Вона не викликає побічних явищ і негативних наслідків, вона показана всім без вийнятку. Це той засіб, що доступний кожному й ніколи не принесе шкоди. У людини закладене прагнення до прекрасного, духовного до того, що могло б підтримати й дати натхнення. Музика дозволяє почути самого себе, знайти гармонію з природою, тому так необхідно кожному з нас пізнавати справжню музичну культуру. Відомі музиканти, педагоги, суспільні діячі завжди відзначали, що навчання мистецтву неможливо без зв’язку з питаннями духовної культури людини, при цьому виділяли особливу роль музики.

Д.Д.Шостакович відзначив, що ніякі слова не можуть вплинути на душу слухача, як це робить музика. Музика є частиною виховання підростаючого покоління, адже не даремно Платон стверджував, що в основі здорового суспільства повинна лежати музика і гімнастика. Висловлення про те, що «музика-це і наука, і мова, і гра», говорить багатогранність музичного мистецтва. Справжнє вивчення музики, на думку А.В.Луначарського, можливе лише при спільних зусиллях фахівців таких наук, як фізіологія, психологія, соціологія.

ВЕСНЯНА РОЗВАГА НА ТЕМУ:

«Разом будем зустрічати Великоднє гарне свято"


Зал святково прибраний

Діти й ведучі середньої та старшої групи одягнені в українські костюми, заходять парами до зали під звучання пісні «Світла паска по землі іде » , виконують уклін, розходяться в різні сторони, сідають на стільчики

Ведуча:1

Добрий день шановні гості!

Ми раді вас вітати у цьому залі

Сьогодні ми Великдень зустрічаєм

Найбільше свято на усій землі

Воскреслого Ісуса величаєм

Його вітають і дорослі, і малі

Ведуча:2

До нього ми сьогодні із піснями

З гаївками і танцями йдемо

І всю свою любов, пошану, дяку

Воскреслому Ісусу несемо

Ведуча:1

Свято Великдень завжди буває Весною, яка приходить разом з теплим сонечком, з травичкою та квіточками

Дитина:

Весна квітує запашна

Весну вітаймо діти

Весна Великдень принесла

Ну як нам не радіти?

Дитина:

Встеляйте квітами дороги

Дзвінкі заспівуйте пісні

Усі святкуємо Великдень-

Найкраще свято навесні

Ведуча:

Так! Навесні відзначають свято Великдень або Великий день, яке вважають найбільшим християнським святом. Цього дня ми святкуємо воскресіння Сина Божого Ісуса Христа. Він помер, але Бог-Отець воскресив Ісуса і тепер він живий на небі, біля Отця, молиться за всіх нас

Дитина:

Чудовий ранок сонце світить

Лунає пісня до небес

Радіють всі – дорослі й діти

Христос Воскрес!

Христос Воскрес!

Дитина:

Христос Воскрес! Христос Воскрес!

Впадімо вдячно на коліна

І помолімось до небес

Христос Воскрес! Христос Воскрес!

Дитина:

Давайте ж діточки молитись

Гляньте на хмарки до небес

Бог милосердний, любить діток!

Христос Воскрес! Христос Воскрес!

Виконується пісня «Христос Воскрес»

Звучить церковний дзвін

Дитина:

На дзвінниці дзвони дзвонять

Великодні голосні

Всюди-радість, всюди гомін

Всюди радісні пісні

Дитина:

Це Христос Воскрес для нас

Сонце засіяло

Це настав весняний час

Вже зими не стало

Ведуча:

Радіючи добрій новині Воскресіння Господнього люди готувалися до цього свята заздалегідь

Розпочинаються Великодні свята у вербну неділю. Маленькі гілочки верби (показує) приносять нам радісну звістку, що за тиждень буде Великдень

Дитина:

Ось і настала вербна субота

В цей час відкладається всяка робота

Всі люди до церкви рано ідуть

І гілочку верби з собою несуть

Ведуча:

У вербну неділю за тиждень перед Великоднем нарізають вербових гілочок і несуть їх до церкви, щоб посвятити

Дуже давно в неділю радісний натовп людей зустрічав Ісуса Христа при в’їзді до Ерусалима й устеляв йому дорогу пальмовим віттям. У нас це дерево не росте і його роль у християнському обряді виконую верба. Вона найперше розпускається навесні, гілочки, бруньки, сережки верби дуже цілющі а ще її називають вербові котики

Дитина:

Котики вербові у руці гойдаються

Котики вербові мені посміхаються

Дитина:

Котики вербові до сонечка тягнуться

Котики вербові всім гостям всміхаються

Ведуча:

Тож діти середньої групи затанцюють танок який називається «Котики»

Виконується танок

Ведуча:

Після того, як вербу посвятили люди виходили з церкви і злегка вдаряли одне одного тією лозою і промовляли: не я б’ю, верба б’є, віднині за тиждень буде Великдень. Після того освячену вербу клали в кутку вікна, щоб мир і злагода панували в родині

Тож давайте і ми пограємо в гру, яка називається «Вербич»

А правила гри такі: ми лічилкою виберемо Вербича. Діти повертаються спиною до нього, Вербич торкається кожного з них гілочкою,кладе гілочку на підлогу і тікає, хто швидше схопить гілочку той стає Вербичем

Ведуча:

А вибере лічилкою Вербича (ім’я дитини)

Виконує лічилку

Стоїть верба над потоком

Похилилась трохи боком

Похилилась до води

Вербичем будеш ти…

(Вербич - дитина стоїть посеред кола з гілочкою в руках)

Діти:

Вербич, Вербич,

Весну поклич

Вербич:

Зараз покличу!

Діти:

І ми з тобою, побий нас вербою! (Діти повертаються спиною, Вербич торкається кожного з них, промовляє)

Вербич:

Не я б’ю, верба б’є

За тиждень-Великдень

Весна принесе золотого ключа

А ви пошукайте собі Вербича (Кладе гілочку на підлогу і тікає, хто швидше схопить гілочку той стає Вербичем)

Ведуча:

А ось і чистий четвер, до цього свята все має бути чистим: і оселя, і душа і тіло, змивають з-себе все недобре, хворобливе

-І ми дітки вмиємося освяченою водичкою Ведуча бере глечик і бризкає віточкою верби на дітей зі словами:

Святая водичко у глечику

Посвяти діткам голівки та плечики

Щоб скрізь і всюди

Шанували добрі люди

Перед Великодним святом був великий піст під час якого люди прагнули робити тільки добрі справи, бути милосердними, чуйними, добрими.

До свята Великодня готують багато смачних страв: печуть ковбаси, пиріжки, ліплять ватрушки, печуть паски, фарбують або розмальовують яйця, ліплять вареники

Тож пограємо в українську народну гру, яка називається «Варенички»

А правила гри такі: дітки з середньої групи будуть вареничками, які варяться в каструлі, зварившись вони тікають, господарка наздоганяє їх, до кого торкнеться великою ложкою, той знову сідає в каструлю

Проводиться гра

Ведуча:

Ой, які пухнасті, духмяні

Варенички у сметані

Вийшли у господароки

Дитина:

А ось і п’ятниця надходить

Печемо ми паски

Білий хліб пухкий, духмяний-

Із Божої ласки

Ведуча виходить із паскою, яка лежить на рушнику

Ведуча:

Паска-це святковий хліб із дуже смачного здобного тіста, який традиційно випікають до великоднього свята

Дитина:

Маленьку паску спекла матуся

Яка ж гарненька хоч і мала

В кошик поклала її Ганнуся

І посвятити до церкви пішла

Дитина:

Пасок великих кругом багато

Однак маленька-найкраща з усіх

Маленька паска в велике свято

То радість дітям, веселий сміх

Дитина:

А в суботу ми разом

Написали всі гуртом

Цілу миску писанок

Тож і сиплеться з-під стріхи

Гомін радості і сміху

Дитина:

Малювати у суботу

Писанки червоні

І біжать по писанці

Півні наче коні

Дитина:

Тут узори

Й тут узори

А між них високі гори

Сяє зірка із небес

Возвіща: Христос Воскрес!

Ведуча:

Дітки, а з чого робили писанки? (Відповідь дітей)

Так писанки, крашанки робили з яєць. А назвали яйця писанками тому, що їх розписували, розмальовували різними візерунками. Люди вірили, що вони мають магічну силу, є джерелом продовження життя.

Виходить дівчинка з кошиком у руках в якому лежать писанки

Дівчинка:

Гарна писанка у мене -

Мабуть кращої нема

Мама тільки помогала

Малювала я ж сама

Я ту писанку для себе

Для зразочка залишу

А для мами і для тата

Дві ще кращих напишу

Дитина:

В хаті сяду на осонні

Сяду на ослоні

Сяду я скраєчку

Розпишу яєчко

Буде в мене писанка

А ще гарна пісенька

Діти старшої групи виконують танок-пісню «Розмалюю, писанку, розмалюю»

Дитина:

Прийшла весна з квітками

Парубки з дівчатами

На гойдалках гойдаються

Писанками забавляються

Ведуча:

Тож давайте діти пограємо в гру, яка називається «Писанка», а правила гри такі:

Ви будете передавати в колі писанку, в кого вона залишається говорить:«Христос Воскрес», вклоняється, передає товаришу яйце, він промовляє: «Воістину Воскрес»

Проводиться гра «Писанка» з дітьми середньої групи

Покотилося яйце - (Передають писанку по колу)

Великоднє, розписне

Хвать, хвать, зупинись - (У кого опинилося яйце, на останньому слові повертається)

І дружкові поклонись- (Вклоняється)

Христос Воскрес!-(Віддає іншій дитині)

Воістину Воскрес!- (Відповідає, торкаються тричі щічками)

Гра проводиться декілька разів

Ведуча:

А ще пограємо в гру, яка називається, «У сліпця». Правила гри такі: дітям зав’язують очі, на підлогу кладуть писанки, хто більше знайде яєць під музику, той і переможе

Проводиться гра «У сліпця», «Чия команда перша перенесе писанку в кошик?»

Дитина:

Котилася писанка

З гори на долину

Прикотилася до нас

Прямо на гостину

Дитина:

А за нею Великдень

Несе білу паску

Розсипає між діток

Радощі та ласку

Дитина:

Весна і сонечко всміхнулось

Від сну земелька стрепенулась

Пройшов вже білий тиждень

За ним прийшов Великдень

Ведуча:

Що я бачу?

Справжні діти України

Вміють гарно святкувати

Свято радісне таке

Гарно влаштували

Тож хай пісня завжди ллється

На нашій Вкраїні

Бо вона одна-єдина

Наша Україна!

Діти старшої групи виконують пісню « Наша Україна»

Ведуча:

Кожна людина сьогоднішне свято

Буде з любов’ю у серці вітати

Наш-бо Господь, пригортає всіх нас!

Діти:

Славімо, Славімо

День цей і час!

Ведуча:

Дай нам Боже довгий вік

Всім дожити через рік

Щоб з Великоднем прийшло

Щастя в вашу хату

Щоб завжди у вас було

У родині свято Звучить пісня «Господи помилуй нас» Т.Петрененко Дорослі виносять велику Паску

-Ось і пасочка поспіла

Добра пишна всім на диво

Усіх пригощаємо З Великоднем вітаємо

Усіх дітей та дорослих пригощають паскою

"Розвага до Святого Миколая"

Розвага в старшій групі до дня святого Миколая

Зал прикрашений на зимову тематику. Встановлено велику ялинку, на ній сніжинки.

Звучить пісня «Святий Миколай», діти заходять до зали і сідають на стільчики

Ведуча: (Звучить фон музики)

Все затихло надворі

Сяють зорі угорі

Всі чекають-виглядають

Чудотворця-Миколая

Дитина:

Який у нас цікавий край!

У гості приходить святий Миколай

У нього клопотів багато

Бо заходить в кожну хату

Все що в торбинці в нього є

Чемним дітям роздає

Дитина:

Багато небесних дарунків

Чудотворець має

І в черевички і під подушки

І в рукавички дарунки ховає

Дитина:

Дітвора ж гуде мов рій

Жде на гостя нетерпляче

Хто був чемний, той-радіє

Хто поганий був-хай плаче!

Дитина:

Завжди ми були чемні й милі

І в садочок охоче ходили

Шанували матусю і тата

І любили сестричку і брата

Ведуча:

Миколай в санчатах роз’їзджає

Дітям подарунки дає і так питає:

-Чи ви любите сваритись? (Відповідь дітей)

-Чи вмієте ви молитись? (Відповідь дітей)

-Чи слухняні ви в батьків? (Відповідь дітей)

-Зараз ми пограємо в гру, яка називається «Я-не я»

Коли я буду вас запитувати ви будете відповідати на запитання: «Я» або «Не я»

-Хто сьогодні встав раненько

Гарно вимився чистенько? Діти: Я!

-Хто вбрання вдягнув святкове

Гарне, чисте і чудове? Діти: Я!

-Хто прийшов сюди на свято

Веселитися й співати? Діти: Я!

-Хто вередливий, буркотун

І наганяє на всіх сум? Діти: Не я!

-Хто не добрий, а поганий

Злий, брудний і неслухняний? Діти: Не я!

Ведуча:

-А ви любите фізкультуру? - (Так!) Ведуча: Як?

Діти: А ось так!

Виконують танок « Фізкультура»

Ведуча:

-За сніданком усі сіли,

Швидко, гарно все поїли ? - (Так!) Ведуча: Як?

Діти: А ось так! (Під музику показують, як вони їдять)

Ведуча:

А гуляти ви ходили?

Сніжки гарно ви ліпили?- (Так!) Ведуча: Як?

Діти: -А ось так! (Під музику «ліплять» сніжки)

Ведуча:

Ой, весела в нас зима

Гори, снігу намела

А тепер мерщій тікайте

І на стільчики сідайте (Діти сідають на стільчики)

Дитина:

Всі діти були слухняні

Не вели себе погано

Навчались радо, пильно

Добрі діти, як же нам та й не радіти?

Ведуча:

А ще послухайте, будь-ласка

Про зимове свято зараз буде казка

Про чудове свято знаєм я і ти!

Іменинник свята-Миколай Святий!

Театралізована вистава Дорослі-дітям

Гра?

Виконується пісня «Співаночка про Миколая»

Ведуча:

Дітки давайте переглянемо фільм про святого Миколая

Переглядання фільму

Ведуча:

Дітки, я отримала листа від самого святого Миколая (Бере конверт, в якому лежить лист)

Зараз його я прочитаю:

Милі, добрі, чуйні діти

З неба я привіт приношу

І благословляю!

Поводьтеся гарно

Батьків поважайте

Ніколи й нікому

Ви зла не бажайте

Ростіть здорові і щасливі

На потіху всій родині

І на славу Україні!

-Сподобався вам лист від Миколая?

Наслідуйте, діти, добро і вчинки Миколая. Нехай це свято стане для вас святом Милосердя, Доброти, Прощення і Любові до ближніх

Живіть! Купайтеся у славі

В щасливій радісній державі

Про заповідь Господню дбайте

Творить добро не забувайте!

(Під музику виходять із зали)

Кiлькiсть переглядiв: 2